The Record Breaker
Ashrita Furman made his first Guinness World Record in 1979. He jumped 27,000 times in 6 hours, 45 minutes and 26 seconds. Since then, the American has made more than 300 other records and now holds the most Guinness World Records. And to this day, this store manager from Queens still delights in a new record and the kick that comes with it. Hula hooping with the biggest hula hoop in the world, climbing Machu Picchu Mountain on stilts, skippy-balling great distances or walking in the heaviest shoes in the world - Furman takes on all kinds of physical challenges. With a bit of regret in their voices, his parents talk about how he could have easily gotten into Harvard. When he was younger, he was a real bookworm, but things turned out differently. During his early search for meaning in life, he ended up meeting the guru Sri Chinmay, who was both a spiritual leader and an avid sportsman. In order to honor him, Furman began breaking Guinness World Records, and he became more of a fanatic with every successful attempt. In The Record Breaker, we follow this exceedingly happy fellow as he demonstrates some occasionally absurd feats, as well as during training for new challenges. This is an inspiring, comic portrait of a man who wins us over with his positivity, humor and lust for life.