Love Still
When the 30-year-old director of this documentary decided to make a film about love, he started at a dance party for old folks at a bar in Montevideo. These people with life experience will know what love is, he thought. He collected 11 stories from them, but realized that there's plenty they don't understand, either. Filmed in the familiar surroundings of their living room, and often enjoying a traditional cup of mate, the old-timers tell their love stories. They talk about how they met their loved one at a dance, and how often, but not always, they fell for each other right away. There are the character traits that caused problems, the compromises that were made, and the relationships that failed. They recall families that caused problems and dreams that didn't come true. Some were betrayed in one relationship or the other, and some couples were perfectly matched. The lovers who've been together for a long time know what to expect from each other, and they've grown closer along the way. Sometimes love is more friendship than passion. If the stories have one lesson in common, it's that love can be complicated, but that doesn't mean it's not love.