Love Still
Toen de dertigjarige regisseur van deze documentaire een film wilde maken over de liefde, zocht hij het bij een dansfeest voor ouderen in een Montevideaanse bar. Mensen met levenservaring weten wel wat liefde is, dacht hij. Maar uit de elf verhalen die hij verzamelde, bleek dat er nog veel is dat ook zij niet begrijpen. In de vertrouwde omgeving van de huiskamer - vaak onder het genot van een traditioneel kopje mate - vertellen de ouderen hun liefdesverhalen. Hoe ze hun geliefde ontmoetten: soms tijdens het dansen en vaak, maar lang niet altijd, onder de indruk van de ander. Over karakters die tot problemen leidden, aanpassingen die werden gedaan en relaties die mislukten. Over families die moeilijk doen en dromen die stuklopen. Over hoe ze belazerd werden, al dan niet in een eerdere relatie. Over hoe ze elkaar perfect aanvullen. De geliefden die lang bij elkaar zijn, weten wat ze aan elkaar hebben en zijn in hun gewoontes naar elkaar toe gegroeid. Soms is de liefde meer vriendschap dan hartstocht. Als de verhalen een les gemeen hebben, dan is het dat liefde ingewikkeld is. Maar dan is het nog steeds wel liefde.