Asmara
Personal account by the Swiss filmmaker Poloni of his search for his Italian father's past. The direct occasion was a photograph of six men hanging from the gallows, neatly pasted into the family album. Poloni found out the truth about the picture: in 1934, as a 23-year-old man, his father took part in Mussolini's campaign against Ethiopia. Subsequently, he stayed in that country as a colonial until 1950, when he returned to Italy. There was not any future for him there, so he emigrated once more. In Switzerland he started a family. The film puts the personal biographical implications against the background of a general portrait of the era. Poloni: "I want to recount and recover history and determine in how far it concerns us."