Tabloid
In response to the court's question as to how far she would have gone to win back her fiancé Kirk Anderson, ex-model Joyce McKinney had no qualms: "I would have skied down Mount Everest nude with a carnation up my nose." Tabloid dissects the obsessions of an eccentric woman, who claims to have an IQ of 168 and thought she had found the man of her dreams in a Mormon priest back in the 1970s. When Anderson broke off their engagement to go do missionary work in England, McKinney followed him, kidnapped him, and attempted to get him under her power by forcing him to make love to her. Director Errol Morris doesn't shy away from irony here: the interviews with McKinney and others, full of jolly jump-cuts, are interspersed with suggestive excerpts from old movies and commercials. We also get words that repeatedly appear as newspaper headlines onscreen: GUILT! IMPOTENCE! RAPE! Although McKinney has always enjoyed the attention, she ended up feeling publicly humiliated by the British tabloids, which she claims doctored photos to make them look risqué. The truth remains elusive, but McKinney's obsessive disposition is illustrated by the fact that she recently had her dearly departed dog Booger cloned multiple times.