Focus Forward: Heart Stop Beating
In March 2011, two visionary doctors from the Texas Heart Institute successfully replaced a dying man's heart with a "continuous flow" device, proving that life was possible without a heart beat. This film is part of the Focus Forward series, a partnership between GE and Cinelan.which enlists renowned documentary filmmakers to create short nonfiction films focused on the incredible human power of ideas and invention. These films tell the stories of visionaries such as scientists, engineers, economists, mathematicians, physicists, financiers, and in some cases everyday folks who have facilitated human progress or reshaped our world by their efforts and inventions.