Come Back Kate
In Come Back Kate, diehard fans of Kate Bush talk about their special bond with the singer who suddenly became world famous in the late 1970s with the hit Wuthering Heights. In the early 1990s, she turned her back on the music industry and went to live in seclusion on an island in the Thames. The fans in Come Back Kate all have their own ideas as to why she would choose a life of anonymity: "Kate Bush is an island, so she lives on one" is probably the most poetic interpretation. The fans talk about her as if they were good friends, and share their passion for Kate Bush with the camera. The result is a fascinating peek into the phenomenon of fandom. Bush's devotees create their own magic world around her mythical persona. Some of them celebrate her birthday on a beach in southern England, a professor of ancient philosophy writes her a letter, and a young woman who never even heard of her becomes her most famous impersonator, as everyone says she is Bush's spitting image. After a 12-year silence, rumours start circulating: Kate is coming back.