Blind Faith - Requiem for Revolution
At the end of 1989 the young Canadian couple Christine Lamont and David Spencer were arrested in São Paulo, Brazil. The world was shocked on hearing the news that they, together with eight Latin American terrorists, were charged with kidnapping one of Brazil's richest men. Christine and David, however, pleaded innocence. Even when their passports and other personal effects were found in an arms depot in Managua they maintained that they had had nothing to do with the kidnapping or other terrorist activities. Their parents, who did not even know that the couple were in Brazil, were dumbfounded. They were under the impression that their children were working for a development organisation in Nicaragua. BLIND FAITH reconstructs the story of these two young people, from their youth until their conviction, via interviews with Christine Lamont and David Spencer themselves, their parents, the police officers that led the investigation and many others. For this film director Judy Jackson examined the case to the last detail. This not only provided her with footage which had never been shown before, but also with new evidence from which she had to conclude that Christine and David were in fact guilty of the charge. Not surprisingly, Jackson's sympathy eventually goes out to the couple's parents. She shows how hard it is for them to face the facts. Although in the end David's father has to accept that his son was involved in the kidnapping, he still tries to get him out of prison with all his might.