Topp Twins: Untouchable Girls
Twin sisters Jools and Lynda Topp are true-blue Kiwis. They grew up on a farm in New Zealand, they love horses and country music, they are comediennes, and they are also lesbians. What's more, they are immensely popular among rednecks and left-wingers alike. Although they do not look identical, their voices sure sound the same. A colleague of theirs once thought it was just one voice, but in stereo. The Topp Twins knew from early on that they liked women, and although it was not exactly easy for their parents to deal with this, the elder Topps have supported their daughters through thick and thin. And the twins are extremely close, in the bad times as well.
Jools and Lynda introduce themselves during a performance full of music and happy memories. All the important people in their lives are in attendance. Colleagues and friends proceed to shine light on the sisters' success, with their cheerful, radical lesbian love songs and anarchist vaudeville acts. Interviews and archive footage make it clear how a couple of yodeling lesbian twins could become a commercial sensation. Home movies from their carefree childhood, the sisters on the barricades during demonstrations against nuclear weapons and apartheid and for gay rights, and a collection of performances make the story complete. Their regular characters Camp Mother & Camp Leader, Ken & Ken, and The Gingham Sisters get well-deserved attention, too.