Who Killed Chea Vichea?
Phnom Penh, January 2004. The immensely popular leader of the Cambodian workers' union and human rights activist Chea Vichea was killed at a newsstand, right in front of the newspaper salesman. The authorities needed a scapegoat for the assassination, so they arrested two men a few days after the killing. They were sentenced to 20 years in prison on the basis of a "confession" by one of them, although he later told the judge that the police coerced him into confessing.