iHuman
With great access to influential voices on this subject, iHuman presents a wide range of views, from tech optimism in Jurgen Schmidhuber “the father of AI,” to more cautious voices like technology journalist Kara Swisher and human rights lawyer Philip Alston. Animated computer graphics visualize a polymorphous, self-developing structure with ever-greater autonomy guiding us forward.
AI can infinitely increase our potential for great good but it is already capable of contributing towards total surveillance states and a distortion of truth. AI development is hurtling forward with tech companies affiliated to the defence industry and algorithms in law enforcement enhancing existing biases. Will we allow the use of such powerful technology to open an unchecked Pandora’s Box dictating our future?