Waste
Why are more than a billion people going hungry? It's not that we don't have enough food, but that around one-third of it gets thrown away. The food thrown away in Europe and North America alone would be enough to feed all the hungry people in the world three times over. A look at the huge waste created by the way we consume. This film is part of Why Poverty?, a groundbreaking cross-media event taking place in November 2012, urging people around the world to ask this question. Supported by 70 broadcasters around the world, the event aims to jump-start national and global debates about poverty in the 21st century.