Manhunt
When two Boeings ploughed into the Twin Towers on September 11, 2001, terrorism analysts at the CIA knew right away that this was the work of Osama Bin Laden and Al Qaeda. For years beforehand, CIA experts had been sending reports to the White House about threats from the Arab world, but little notice was taken of them. This small team of female agents known as "The Sisterhood" tracked the activities of Al Qaeda for a full 20 years until the discovery of Osama Bin Laden's hideout in 2011. Archive material from news broadcasts and videos of Bin Laden are intercut with the key players describing their espionage operations. Endlessly branching whiteboard diagrams reflect the team's labyrinthine pursuit of members of the terrorist organization. The recurring mystery remained: who is the link to Bin Laden? Step by step, the film takes the viewer through the process that eventually led to the discovery of the world's most wanted terrorist, and it also affords a peek into the hidden world of the U.S. intelligence community. It turns out to be populated by ordinary people wondering whether waging war is really part of their job description.