Manhunt
Ze wisten het meteen, de terreuranalisten van de CIA, toen zich op 11 september 2001 twee Boeings in de torens van het WTC in New York boorden: dit is Bin Laden. Dit is Al Qaeda. Jarenlang hadden CIA-experts rapporten over dreiging uit de Arabische wereld naar het Witte Huis gestuurd, maar er werd weinig acht op geslagen. Het kleine team van vrouwelijke CIA-agentes bracht onder de geuzennaam ‘The Sisterhood’ twintig jaar geleden al de bezigheden van Al Qaeda in kaart en bleef dat doen, tot aan de uiteindelijke ontdekking van de verblijfplaats van Osama Bin Laden in 2011. Afgewisseld met archiefmateriaal uit nieuwsuitzendingen en video’s van Bin Laden vertellen de betrokkenen waar hun spionagewerk uit bestond. Eindeloos vertakkende schema’s op whiteboards verbeelden de warrige zoektocht naar leden van de terreurorganisatie, met de terugkerende vraag wie toch de schakel is naar Bin Laden. De kijker wordt stap voor stap meegenomen in het proces dat uiteindelijk leidt tot de vondst van ‘s werelds meest gezochte terrorist en krijgt een klein inkijkje in de verborgen wereld van de Amerikaanse inlichtingendienst, die uit gewone mensen blijkt te bestaan die zich afvragen of oorlogvoeren wel tot hun taken behoort.