LoveTrue
How do young people handle it when they discover that love is not always unconditional, pure and everlasting? In this American three-parter, video director and experimental documentary filmmaker Alma Har’el examines the myth of true love. She goes to Alaska to follow a stripper named Blake, a young woman who says she was born a nerd. Her boyfriend, who suffers from a rare bone disease, doesn’t want to have sex with her. Willie sells locally produced coconuts in Hawaii, and recently discovered he isn’t the biological father of his two-year-old son. And in New York, singer-songwriter Victory is struggling with the consequences of her parents’ rocky divorce. As she did in her award-winning debut film Bombay Beach, Har’el effortlessly interweaves fact and fiction against the hypnotic backdrop of the soundtrack by Flying Lotus. In poetic reenacted dream sequences, she returns with Blake, Willie and Victory to life-changing moments from their youth, with their younger selves portrayed by actors.