Insitu
Apart from the northernmost parts of Scandinavia, the European continent is completely thought through, drawn in, precooked, planned out, arranged. Very little room for nature, and a lot for cultivation: residential apartments, office buildings, highways, hangouts, public pieces of art. And it's only getting worse, because like the rest of the world, Europe is still urbanizing at a quick pace. In this Arte production, city planners, architects, philosophers and artists look for creative and artistic ways to intervene in public space. An architect with Noyo Voyages is constantly working on improving the traffic circulation at a Parisian business park. An educational philosopher analyzes the tensions between the architectural heritage and the urban future of modern-day Berlin. But we also see the German street artist Johan Lorbeer, who can hang onto buildings with only his thumb to the wall. Whispered poems encourage street workers to dream of faraway palm beaches, and theremin player Pamelia Thurstin lets her sweet, weeping tones float through the city. \i Insitu \i0 can be watched linearly as a 90-minute documentary, but the chapters are also accessible individually through various themes and a map of Europe. Through these routes you can also find materials uploaded by other users, because the audience contributes in devising original, artistic interventions in our highly urbanized surroundings as well. \i Insitu \i0 will be presented during the DocLab Live Cinema Event \i Out on the Streets\i0 .