Skip Day
When the high school seniors of Pahokee—a small, mainly African-American industrial town in Florida—wake up on the first Monday morning after the prom, they don’t go to school, but head for the beach. It’s Skip Day, and according to tradition, they ditch classes all day.
Dozens of students drive the 60 miles to the coast. Girls carefully choose their beachwear, and couples get in the car hand in hand. The Florida landscape slips by to the beats of the playlist, until eventually the ocean appears on the horizon.