Back Home Tomorrow
Then there's the Afghani Murtaza. He's recuperating in the hospital in Kabul after losing his left hand in a landmine accident. Murtaza also has to find his way among his fellow patients, who fervently compete with each other in wheelchair races and kite-flying contests. He also must come to grips with the loss of his hand. In a gripping scene, Murtaza and the other little boys tell one another in plain words how they came to lose their limbs. The directors deliver the two stories without commentary and combine them in a poignant manner.