Incident at Loch Ness
Film in a film in a film, written and directed by Zak Penn, author of LAST ACTION HERO and X-MEN 2, with director Werner Herzog in the leading role. About the links between fact and fiction, with credibility at stake. Director John Bailey makes a documentary entitled HERZOR IN WONDERLAND, about fiction and documentary director Werner Herzog, who is making a documentary about the monster of Loch Ness with a Hollywood crew. But we are in fact watching a mockumentary, written and directed by Zak Penn, who in the film plays the producer of Herzog's Loch Ness project. While Herzog wants to unmask the monster as a figment of our imagination, Penn is making reality more thrilling than it is. When the monster subsequently “really” turns up, Herzog has to admit “that reality is more vulgar and tragic” than he was willing to acknowledge, whereas Penn learns that “reality is so much more interesting” than he could suspect, and that it was not even necessary to dramatise situations. The real question may be how credible this argument is.