Entrepreneur
Doing business in Finland today can be tough, but there are also opportunities. A tight-knit family travels around the country with their fairground attractions, at the same time selling meat from the back of a food truck. All the children do their best to contribute, but the family still struggles to keep their head above water financially. The inventors of a new plant-based protein called “pulled oats” have no such trouble: their product is even conquering the Chinese market, but they’re left with hardly any time for a private life. As the carnival family discusses business around the folding table in their mobile home, the pulled oats women jet around the world meeting with investors.
This dual portrait follows the plodding, traditional family business and the innovative, young company with international potential. Reminiscent of the work of Aki Kaurismäki in terms of style and atmosphere, Entrepreneur connects two business models that seem entirely different at first sight. In carefully conceived shots, the protagonists reveal both their dreams and their thoughts about integrity and independence. The specially composed score adds a fairy-tale layer to a contemporary story.