The Modular Body
Biotechnology is making rapid advances. In his award-winning debut, the fictional documentary animation The Order Electrus, director Floris Kaayk presented a new generation of robot insects. The Modular Body goes a step further. The protagonist in this online science fiction story is Cornelis Vlasman, a versatile biologist who likes to explore less well-trodden paths. In his laboratory, he experiments with human cells and grows parts for a new kind of body: the modular body. OSCAR is a living being you can click together like a Lego figure. In Vlasman’s words, “The human body as we know it is past its sell-by date.” Appropriately, The Modular Body itself takes a modular form. Click on the blocks and put the story together to suit what you’re curious about. Look at the work in the laboratory, the explanations and the diagrams, or the printing of the heart and OSCAR’s first, hesitant steps. The project’s website and the films on YouTube quickly became hits.