The Modular Body
De biotechnologie gaat met rasse schreden vooruit. In zijn bekroonde debuut, de fictieve documentaire animatie The Order Electrus, toonde regisseur Floris Kaayk een nieuwe generatie van robotinsecten. The Modular Body gaat nog een stapje verder. Hoofdpersoon in dit online-sciencefictionverhaal is Cornelis Vlasman, een veelzijdig bioloog die het liefst het ongebaande pad bewandelt. In zijn laboratorium experimenteert hij met menselijke cellen en kweekt hij onderdelen voor een nieuw soort lichaam: het modulaire lichaam. OSCAR is een levend wezen dat je in elkaar klikt als een Lego-poppetje. "Het menselijk lichaam zoals we dat kennen heeft zijn beste tijd gehad," aldus Vlasman. Geheel in stijl heeft ook The Modular Body zelf een modulaire vorm gekregen. Klik op de blokjes en stel het verhaal volgens je eigen nieuwsgierigheid samen. Bekijk het werk in het laboratorium, de uitleg en de diagrammen, of het printen van het hart en de eerste onbeholpen stapjes van OSCAR. De website van het project en de filmpjes op YouTube waren al snel een hit.