Ghost Hunting
The figures are quite clear: since 1967, some 750,000 Palestinians have endured a stay in one of Israel’s prisons or interrogation centers—places you really don’t want to go, as filmmaker Raed Andoni makes abundantly clear in his hybrid documentary Ghost Hunting.
For the film, he cast men who, like himself, have served time in the infamous Moscobiya Prison in West Jerusalem. He then gets them to reconstruct a whole complex from memory, down to the smallest details; it serves as a backdrop for bringing suppressed experiences to the surface.