Room
Through the possibilities the camera provides, Emma van der Put tries to reveal the hidden information that casual, fleeing moments possess. Instead of the use of special effects in post-production, she chose to use only natural effects available at the moment and the location of the shoot. In contrast to her more linear work in which it is the succession of scenes that generates meaning, this video explores even more radically the content of the image chosen. The image frame creates a new space in which different layers of reflection and image suddenly join the same spot. Without a beginning or an end, the video loop Room enters a constant exchange between analyzing and accumulating different visual and substantive layers present in the image.