Focus Forward: Speaking with Light
Dr. Edie Widder takes us on a journey deep under the sea. She's used pioneering research with bioluminescent sea creatures to help us shine a light on the levels of pollution we're producing above the ground. This film is part of the Focus Forward series, a partnership between GE and Cinelan.which enlists renowned documentary filmmakers to create short nonfiction films focused on the incredible human power of ideas and invention. These films tell the stories of visionaries such as scientists, engineers, economists, mathematicians, physicists, financiers, and in some cases everyday folks who have facilitated human progress or reshaped our world by their efforts and inventions.