Ambulance
Broken glass is everywhere and windows are blasted from their frames. We hear screaming. The very first shot thrusts us into the terrifying world of filmmaker Mohamed Jabaly. His street in a neighborhood of Gaza has just been bombed by Israel. Panic-stricken, family members wonder what the bomb hit. A quick glance outside reveals it was the house across the road – a huge mound of dust and rubble is all that remains. Ambulance is a raw and personal account of the 51 days in which his city and people were held under fire. On every one of those days he rides along in an ambulance, clinging to his camera to contain his fear – as he himself puts it. The heroic ambulance driver, who develops a love-hate relationship with the director and his camera, is a beacon of calm in the midst of the chaos. Time and again they race right into the heart of the war to pick up the wounded, despite the risk of being caught in a new bombardment. The agitated handheld footage is intercut with more reflective moments, such as when Jabaly looks out over the city from his rooftop, or when paramedics wash the blood from the ambulance.