Glaube und Währung
Account of Werner Herzog’s meeting with the Californian TV preacher Dr. Gene Scott, who raises hundreds of thousands of dollars through his 30-minute programmes. Extracts from these surrealistic broadcasts are alternated with revealing interviews, demonstrating that media religion has completely gone off the rails because of greed. Herzog sees Scott as a symptom of the degeneration of the United States, where not God but money is worshipped. In this film, Herzog again portrays a man who is obsessed by power and who sees the world as his biggest opponent.