We Live in Public
Former Internet millionaire Josh Harris has always been fascinated by the influence of new media on day-to-day life. In 1999, Harris launched his own Big Brother avant la lettre by starting an experiment in New York City, in which around 100 artists were placed in a room, filmed and followed on the Internet every second of the day. According to Harris, the project Quiet, We Live in Public shows what the Internet would look like in reality. Sleeping, showering, having sex - everything was filmed, watched and commented upon within the community. After the inevitable implosion of Quiet, this "Andy Warhol of the cyber generation" had 32 cameras installed in the apartment he shared with his girlfriend to provide Internet users with nonstop insight into their everyday lives. The new project also failed, and that was when a lonely and penniless Harris left for Ethiopia. Filmmaker Ondi Timoner was one of the residents in the Quiet project and spent 10 years worming her way around Harris's life. Home movies, racy scenes from Quiet and archive footage of the excesses of Internet millionaires combine with interviews to create a cinematic roller coaster. We Live in Public documents the experimental period of an Internet pioneer and ponders whether our virtual life might just take over at some point.