A Robust Heart
Against a pristine blue background, butchers working in an Argentine abattoir talk about their work—how to cut a heart from a carcass, for example—but mostly about their private lives. With the fresh blood still on their white aprons, they engage in short conversations that touch on fathers and children (or their absence), on motivations and on deepest fears.
In this simple but effective narrative, something meaningful about each of these butchers rises to the surface. And the director reveals something about himself as well.