Losing Alaska
An urgent story reveals the drastic consequences of climate change. Due to rising temperatures, the village of Newtok, Alaska is slowly vanishing into the sea. The 375 inhabitants of this vast and beautiful area of permafrost have lived for years with the constant fear of their village literally sinking. We see how the Yup’ik support themselves by fishing and hunting in the traditional way. The constant threat is a nightmare—watching the ground disappear under your feet seems to belong to a horror movie plot.