Who the Fuck Is Jett Rebel
Nail polish, lipstick, jewelry: nothing is too much for Dutch musical wonder Jett Rebel. He draws audiences like a bona fide star, with the talent and charisma to match. His schedule is full of TV appearances, girls stand screaming in line, and in the meantime he works energetically on writing new songs. But all this is just the outside. Jett Rebel is an alter ego dreamed up by Jelte Tuinstra and his manager – Jett dares do everything that Jelte doesn’t. His professional record company boss also joins in the contemplation of who and what exactly Jett Rebel is, what he can become and how far he can go. Although his star is rising, this candid portrait reveals that the person behind the image is still insecure. At home in his studio in the Dutch town of Soesterberg, musician Jelte Tuinstra is a shy twentysomething who has doubts about everything. Playing music and being Jett Rebel are his life raft. “When I’m performing, I'm more interesting, more self-assured. It’s just a lot cooler being him.” But when you’re still growing up and developing your personality, how can you ensure that you don’t become isolated behind a stage persona?