Who the Fuck Is Jett Rebel
Nagellak, lippenstift, sieraden: niets is het Nederlandse muziekwonder Jett Rebel te gek. Als een echte ster, met dito talent en uitstraling, trekt hij volle zalen. Zijn agenda staat volgeboekt met tv-optredens, meisjes staan gillend in de rij en tussendoor werkt hij energiek aan de ontwikkeling van nieuwe nummers. Maar dit alles is slechts buitenkant. Jett Rebel is een samen met zijn manager bedacht alter ego van Jelte Tuinstra, dat tot alles in staat zou zijn wat Jelte niet aandurfde. Ook bij zijn professionele platenbaas wordt hard nagedacht over wat en ‘wie’ Jett Rebel is, kan worden en hoe ver hij kan komen. Hoezeer zijn ster ook rijzende is, uit dit eerlijke portret blijkt dat de persoon erachter nog altijd onzeker is. Thuis, in zijn Soesterbergse studio, blijkt muzikant Jelte Tuinstra een aartsverlegen twintiger, die aan van alles twijfelt. Muziek spelen en Jett Rebel-zijn vormen zijn dobber. “Als ik aan het spelen ben, ben ik interessanter, zelfverzekerder. Het is gewoon veel chiller om hem te zijn.” Maar hoe zorg je ervoor, juist in een tijd van volwassen worden en persoonlijke ontwikkeling, dat je niet verzuipt en geïsoleerd raakt achter zo’n stage persona?