Joschka and Sir Fischer
"I doubt if my mother voted for me back then." Former German Minister of Foreign Affairs Joschka Fischer comes from a conservative, Christian Democratic background. In \i Joschka and Sir Fischer\i0 , the liberal politician tells of his life, which has been filled with extremes and contradictions: from his youth shortly after the war through his rebellious years as a politically active student, to his career as the government minister of a peaceful party that ultimately opted for intervening in Bosnia. He recounts his personal story literally against the backdrop of 60 years of turbulent German history: in the film, he is standing in an old factory between film screens on which historical footage is projected. In the editing, these help to explain his story, accompanied of course by music that fits the era in question. The film also makes 10 excursions to the stories of people who talk about their lives in a given period. From the mendacious 1950s, the revolutionary 1960s, terrorist groups in the 1970s and the peaceful anti-nuclear movement of the 1980s, through to the fall of the Berlin Wall and the election of the red-green government coalition under Gerhard Schr\'f6der. Directed by Pepe Danquart, who won an Oscar for his fiction short \i Schwarzfahrer\i0 in 1994.