1Minute Nature
In short, imaginative animated documentaries, children talk about their relationship with nature. One girl has birds of prey, and sometimes goes cycling with her barn owl. A boy explains how he dissects dead beetles, because he is curious to know how animals work inside. 1Minutes were originally made as radio documentaries, so audio is still the foundation. Interviews have been edited to create an uninterrupted narrative, and we hear the children’s voices off camera. The visual images also combine fact and fiction, with photos of an everyday object acting as a backdrop for drawn characters. A bicycle valve becomes a lampshade, and the saddle later features as a cycle path. At the start of each film, we hear the name of the child and see his or her photograph.