The Yes Men
Mike and Andy are jokers, but their jokes have a serious undertone. As the Yes Men, they present themselves as delegates of the World Trade Organization (WTO) and proceed to cause confusion with their provocative speeches and crazy disguises. They attend a WTO conference in Finland, where they call for the reintroduction of slavery and unveil a suit that allows managers to keep an eye on their employees with a monitor (attached to the end of an enormous phallus). The Yes Men are then invited to a meeting in Sydney, where they announce that the WTO has decided to dissolve. The report makes the press, and it takes a long time before their deception is revealed. With their anti-globalist message, Mike and Andy operate like guerrillas, although the response to their tactics is even more striking. The audiences that attend the Yes Men's lectures often show little surprise at what they are hearing. A plea for the sale of election votes to the highest bidder meets with little resistance, and many mistake the Yes Men's website for an official WTO site. From the makers of the successful American Movie, The Yes Men is both highly entertaining and deeply shocking.