Focus Forward: The Invisible Bicycle Helmet
Two idealistic young female entrepreneurs created a revolutionary 21st-century design object everyone told them would be impossible to fashion. This film is part of the Focus Forward series, a partnership between GE and Cinelan.which enlists renowned documentary filmmakers to create short nonfiction films focused on the incredible human power of ideas and invention. These films tell the stories of visionaries such as scientists, engineers, economists, mathematicians, physicists, financiers, and in some cases everyday folks who have facilitated human progress or reshaped our world by their efforts and inventions.