Those Who Feel the Fire Burning
The night is pitch-black, the sea stormy. Wild waves break on a little boat full of refugees, where a girl laments that she does not want to go to Europe. Suddenly an old man falls overboard. In vain he tries to grab the saving hands. Colored lightning flashes over a busy city seen from above. From that point on, the drowned man sees reality from another dimension. Unconventional and poetic in form, Those Who Feel the Fire Burning documents a serious social problem: the hopeless situation of the refugees who actually manage to make the crossing alive. The seeking soul of the old man hurries along the southern European border and dwells on the many disillusioned people, observing them calmly and up close. They would seem to be in limbo just like him, waiting on the edge of a presumed paradise. He sees people on the street chased away like dogs, follows an illegal worker and a drug-addicted mother and slips inside packed shelters. The voices of all these people blend together with his, creating a patchwork of loving memories, dreams and desires.