Been Here Stay Here
For generations, fishermen have made their home on Tangier Island, in the heart of the Chesapeake Bay on the east coast of the US. Two-thirds of the island has disappeared over the last 150 years, and local people are concerned about rising sea levels—and the lack of progress on reinforcing the sea wall—but the church remains the bedrock of this small, close-knit community.
While islanders acknowledge that the climate is changing, they resist attributing it to human activity. A young preacher introduces a different perspective, suggesting that “science is a gift from God”, and subtly shifting the conversation on climate.
Amid this, children play, fishermen work, and sermons resound, all set against magnificent natural scenes in an ode to an imperiled world.