Look Love
Two Chinese children, Linsheng and Xinyuan, grow up in completely different circumstances, but both are confronted with a similar situation. Linsheng lives with his impoverished father and two younger brothers in a village in Hunan, where he works the land. To secure a better future for Linsheng, his father sends him out of his familiar surroundings to a public school through a charity project. Xinyuan lives in Beijing where she attends an expensive boarding school, thanks to her mother. Although both parents just want the best for their children and love them dearly, the children feel lost and abandoned. Director Yun Ye observes the day-to-day lives of Linsheng and Xinyuan in a calm and loving manner. Look Love shows the consequences of failing family values and high expectations. While the rebellious Xinyuan would like to see her mother more often, her mom is already making plans to send her to college abroad. After all, money is no object. Meanwhile, Linsheng becomes intolerable and disobedient. He’s disruptive in class, runs away from school and looks on as his father seeks solace in alcohol. In some heartbreaking scenes in which Yun Ye manages to come very close to both children, we watch misunderstanding and powerlessness grow.