Page One: Inside the New York Times
It will be news to no one that things aren't going well in the newspaper world. One daily after another is folding, merging, or moving onto the Internet. In these inclement times, how are they faring in the editorial room of that queen of all newspapers, the best in the world, the New York Times? American filmmaker Andrew Rossi had a unique opportunity to film in this newspaper's innermost sanctum for a whole year. Among others, he follows David Carr, the self-made media columnist at the New York Times. He finds himself reporting on how the newspaper landscape is slowly but surely being eroded away, while at the same time his own paper is finding itself in increasingly turbulent weather. The previously incontestable position and authority of the "gray lady" is being brought into doubt with increasing frequency, such as when it printed erroneous reports about weapons of mass destruction in Iraq. In addition to scenes from the newsroom shot with a hand-held camera, we see a great deal of archive footage about the illustrious history of the newspaper, and contemporary TV segments illustrate the changing role of the media in the United States. In interviews, editors and their bosses respond to the increasing importance of blogs and the role of Wikileaks. And many a tear is shed for the layoffs of loyal staff members.