Dame met het witte hoedje
The striking portrait of 67-year-old former teacher Hanna Vasilyevna Mikhailenko from Odessa, who was locked up in a psychiatric institution from 1980 to 1988 because she refused to comply with the KGB's request to infiltrate a group of dissidents. With the help of a psychiatrist, the half-Russian Aliona van der Horst depicts the painful story of a courageous woman.