Bastille
Paul de Wit is a history teacher and is suffering from an identity crisis. In spite of the fact that he has a good job and an exemplary family, he is at loggerheads with his historical baggage. A snapshot made in Paris puts him on the trail of his twin brother, from whom he was separated during World War II and whose fate is still uncertain. Paul's parents got killed in the war, and his brother now becomes a kind of missing link between past and present. If the link is found, Paul may be able to live with the horrifying past. Paul de Wit also tries to put the past behind him in a different way. With full dedication he is writing an historical book on the French Revolution. In the book he makes an attempt to prove that the course of historic events is based on coincidence; neither the French Revolution nor the Shoah were necessary events... This mental exercise could be interpreted as Paul's desire to erase Auschwitz from his mind, and to sidestep an emotional conflict.