Way to Go
A virtual walk in the woods: but with Vincent Morisset behind the project, you know it’s going to be more than 360 degrees of trees. With Way to Go, the maker of the first-ever interactive music video (for Arcade Fire’s Neon Bible) and “web-friendly director” of projects such as Bla Bla and Just a Reflektor (again with Arcade Fire) has made an alienating and meditative excursion into nature. Morisset’s nature is made up of a fantastically filmed and animated forest in which viewers can roam, run or fly around, alone or with other beings. The woods are endless, as are the variations on the trip. There is no points system, navigation or step counter. The trip might last six minutes, or it may go on forever. In everyday life we have to run, jump, fly, dive, fall and get back up again. What if we just take the time to look at what’s around us?