Way to Go
Een virtuele wandeling in het bos: je weet dat het meer is dan een 360 graden-blik op bomen als Vincent Morisset achter het project zit. De maker van de eerste interactieve muziekvideo ooit (voor Arcade Fire’s Neon Bible) en “webvriendelijke regisseur” van projecten als Bla Bla en Just a Reflektor (opnieuw met Arcade Fire), maakt met Way to Go een vervreemdend en meditatief uitstapje naar de natuur. Morissets natuur bestaat uit een wonderlijk gefilmd en geanimeerd bos, waar de kijker al dan niet in gezelschap van andere wezens in rondloopt, rent of vliegt. Het bos is eindeloos, de variaties op de tocht ook. Er is geen puntentelling, navigatie of stappenteller. De tocht duurt misschien zes minuten, misschien gaat hij voor altijd door.