The Forbidden Strings
They’ve been making music together for years, despite the disapproval of the people around them. Akbar, Soori, Mohammed and Hakim are the only young immigrants in Iran who have formed a rock band. All they miss now is an opportunity to play live. The Forbidden Strings shows the musical foursome struggling to get themselves heard, and follows them in the run-up to a historic day.
As the title suggests, they face quite a few challenges along the way. All four band members are children of Afghan parents who fled to Iran, and that means they face dangers if they return to their homeland. Their families are worried about them. The rockers promise to stay out of trouble when they go to Kabul for their show, but they realize what they’re up against soon after arriving. Clearly, Afghanistan is still a very dangerous place.
The moments of joy are infectious, but sobering reality is always lurking. An honest film about four young people who have to break with tradition to express themselves.