Lunarcy!
This film is an astonishing overview of the many different ways in which slightly strange characters are occupied by the idea of life on the moon. Perhaps unsurprisingly, we're talking about an American phenomenon here. The film focuses mainly on four people. There's the moon realtor, who appears to be making a reasonably decent living by claiming and selling plots of land on other planets. And there's a former astronaut who does nothing else but paint moon landscapes with an astronaut in them. A mild-mannered retiree has translated every aspect of earthly civilization to the situation on the moon, and that includes music, which would sound very different without copper or wood. And lastly there's a boy who, encouraged by his parents, lives in the vain hope that he'll be the first permanent inhabitant of the moon. These Americans reason that the moon is the new frontier of American civilization - a promised land. In 1969, they were told that by the year 2000, people would be going to the moon on vacation. The fact that this still isn't the case is cause for the protagonists to feel they've been duped. For them, even the sky isn't the limit.