Borderline Visible
Borderline Visible is a book of photos and text fragments with an audio track that combines narration, a soundtrack and instructions to guide you through it along a non-linear path. The experience sparks a miraculous process of human pattern recognition through a moving and troubled psychogeography. The audio and visuals are separate elements, held together in the present through your physical participation: turning, flipping and comparing pages, diving into a here-and-now of the page.
Led by the voice of artist and writer Ant Hampton (winner of the the 2015 IDFA DocLab Immersive Non-Fiction Award for his work Someone Else), and tracing your own finger along the pages of the book, you set off on a journey from Lausanne to Izmir with two artist friends. One of them experiences health problems halfway through and has to stop. As the other continues towards Turkey, suddenly alone, the narration grows into a fervent piecing-together of value and meaning from the human ruins of aspiration, history and language.