Blow!
We know whales communicate with each other by “singing,” but what do they sound like exactly? Mar is a young woman who dreams of hearing their songs for herself and recording them. She decides to join a scientific team in the Mediterranean that's conducting research into these mysterious sea mammals.
Catalonian director Neus Ballús makes films that straddle the line between fiction and documentary. She garnered great praise with her short film Immersio, which takes place entirely beneath the surface of a swimming pool. In Blow! the camera mostly stays above the water, as does the microphone recording the noisy sounds of life on the deck. ​When we do finally dive into the sea with Mar, the experience is overwhelming and totally immersive.