Dagboek van het vergeten
Five personal films about 'forgetting'. Mieke Krijger: For years, Frits Weeda photographed where 'prosperity' was blindly exceeding its own bounds. He quit doing that and now, 20 years later, he brings his pictures out again: they are still relevant to our times. Peter Dop: The filmmaker, the cameraman, and a lost cellist investigate the daily necessity to forget for slaters, trapeze artists, and themselves. Because, what the slater knows all too well, applies to all of us: "If you fall there is only one way: straight down." Barbara den Uyl: During his lifetime I did not want to involve myself in my father's (political) activities. Now that he is dead I want to keep him with me. Whether I want to or not: I cannot shake off my memories. Gilles Frenken: Hans Aarsman makes a fotographic monument for 'impossible love', a love that everybody has known and just cannot be forgotten. Marjoleine Boonstra: Piet van Wees, historian, has lost his short-term memory. Maya Morova, dancer, noticed that her grief slowly became a thing of the past. Sjeffie Fiora and Josje Soeters are members of a forgotten group of people who keep the memory only to themselves. That way, every man for himself, they struggle against being forgotten. This film is the result of the IDFA-production workshop 1989 under supervision of Kees Hin.