Whatever Forever: Douwe Bob
In 2012, 19-year-old Douwe Bob Posthuma won the talent show The Best Dutch Singer-Songwriter. It got his musical career off to a flying start, but this young native of Amsterdam had always known that success has a dark side. His father is the legendary Simon Posthuma, who worked with The Beatles, and whose many years of sex, drugs, booze and rock ‘n’ roll have taken their toll. He suffers from dementia brought on by alcohol abuse and has no one left but his devoted son. As Douwe Bob explains, “My father’s always existed in a state of ‘fuck it.’” Now that he is experiencing success himself, Douwe Bob often reflects on the intensity of life as an artist. Does he really want to follow in the footsteps of his greatest hero? This portrait of a talented and passionate musician shines an intimate light on the close bond between father and son. They share an apartment, go drinking together and play music until the sun comes up. But we also see Douwe Bob playing to packed audiences and traveling to Morocco with his band to work on new songs. He talks frankly about his relationship with his father, and about his dreams (and nightmares) of the future.